Menu

Service Design

Workshop

Klantgericht ontwikkelingsproces

Service design is een klantgericht ontwikkelingsproces die de customer experience in jouw organisatie optimaliseert. In huidige markt focust iedereen op kwaliteit, of dat beweert men toch. Ondernemers zijn ervan overtuigd dat klantbeleving de toekomstige concurrentiële strijd wordt. Jouw concurrentieel voordeel verzeker je dus door jouw producten zo volledig mogelijk af te stemmen op de behoefte van jouw klant.

Maar hoe zorg je voor klantervaring als onderscheidende factor? 

Klantbeleving centraal

De relatie tussen jouw klanten en de ervaring die ze delen over jouw merk, heb je niet onder controle.  In deze workshop leer je jouw klanten begrijpen. Via verschillende methodes geef je vorm aan hun klantbeleving om zo een nog meer kwaliteitsvoller product of dienst af te leveren. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat een betere customer experience zorgt voor meer aanbevelingen, die meer dan 92%* van de aankopen opleveren.

Empathische werkwijze

In deze service design workshop van Allanta, ga je eerst en vooral empathie leren. De costumer journey expert toont je methodes en tools om in de schoenen van je klant te staan, om vervolgens te beseffen dat, ongeacht hoe goed de schoenen, ze het pad niet gaan effenen. Wat je leert is hoe inzicht te krijgen in de motivatie van jouw klanten. Waarom doen klanten dingen en waarom nemen ze bepaalde beslissingen?  De aangeleerde tools stelt je in staat om doorheen heel je organisatie klantbeleving centraal te stellen.

 Service Desing extern en intern toepassen in jouw organisatie

Klantgerichtheid speelt ook intern een rol, voor interne processen en interne partijen.  Vaak gaan we ervan uit dat binnen de organisatie dingen automatisch gaan. Externe services falen vaak omdat interne processen geen rekening houden met hoe mensen echt werken. Verandering is iets dat weerstand opwekt, tenzij de reden voor verandering begrepen en aanvaard wordt. Service design methodes zijn toepasbaar zowel voor intern als extern resultaat.

Zelfstandig aan de slag met klantverbetering

Allanta en innoveren gaan hand in hand en biedt daarom deze workshop gratis aan voor leden in samenwerking met Brand Manual.  De workshop heeft als doel om je service design tools te leren om zelfstandig verder te gaan. Tijdens deze inspirrende sessie krijg je een inzicht in het proces en richtlijnen.  Ga naar huis met informatiebronnen en templates om te gebruiken, zodat je meteen zelfstandig aan de slag kan met het creëren van de ideale klantbeleving.

Meer over Brand Manual

Brand Manual is een service design & branding consultancy. Sinds 2009 helpen ze diverse bedrijven, variërend van start-ups, overheidsdiensten, lokale handelaars en internationale organisaties, in het verbeteren van de klantbeleving. 

Praktisch

18/09/2019 9u - 17u Hasselt
Schrijf in

Prijs

Word lid

Uw workshop in detail

Agendapunten

Ontdek de fundamenten van service design

  • Waarom service design?
  • Welke methodes te gebruiken in het proces?
  • Hoe zet je een service design team op?

Uw
docent

Dave is gemotiveerd en gepassioneerd in service design en customer experience. 
Hij heeft gedurende vijftien jaar wereldwijd processen ontwikkeld voor internationale bedrijven in de high-tech melkindustrie, robotica, voeding en mijn-bouw. 

Zijn passie voor continu verbetering van de efficiëntie, processen
en eenvoud in operaties, maakt hij de expert in klantbeleving en waarde creatie.  


Uw Contact-
persoon

Nele Gregoor

TEL +32 (0) 11 870 944

info@allanta.be





Dirk
Coremans
Axalta Coating Systems

General Axalta Coating Systems</br></br>

"Allanta weet wat onze vereisten zijn en denkt steeds met concrete voorstellen mee om een opleidingsproject in goede banen te begeleiden. Omwille van de go...

ALLE REFERENTIES
Philippe
Van Samang
Imtech


General Imtech</br> </br> </br>

“De Six Sigma Black Belt opleiding was een zeer interessant en leerrijk traject. De combinatie van theorie met praktijkvoorbeelden zorgde voor een goed be...

ALLE REFERENTIES
Jonas
Douwen
Canberra Semiconductor

General Canberra Semiconductor</br></br>

The Six Sigma Black Belt course given by Allanta is an ideal mix of statistical theory and practical quality tools all illustrated with real life case studies. ...

ALLE REFERENTIES
Yves
Aerts
AkzoNobel


General AkzoNobel</br></br></br>

Before this training I was facing organized chaos, now I am able to organize the chaos and to create efficient and stable changes

ALLE REFERENTIES



Deze website maakt gebruik van cookies om het websiteverkeer te analyseren opdat we uw gebruikerservaring kunnen optimaliseren. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken