Menu

Opleiding en coaching Business Model Innovatie

Wat is het onderscheidend en concurrentieel vermogen van jouw organisatie?

Veel bedrijven hebben uitstekende producten, technologieën en diensten. Toch zullen heel wat bedrijven op lange termijn niet overleven, ondanks hun inspanningen om deze producten en interne processen te innoveren. Deze bedrijven passen hun bedrijfsmodellen niet aan de veranderende omgeving aan. Innovaties moeten bovendien op de juiste manier op de markt kunnen gebracht worden. Daarvoor moeten bedrijven ook beschikken over de juiste marketing- en sales capaciteiten.

In de toekomst zal concurrentie plaatsvinden tussen bedrijfsmodellen, en niet alleen tussen producten en technologieën. Nieuwe producten en diensten ontwikkelen zal niet meer volstaan om succesvol te concurreren.

Uit onderzoek blijkt dat 90% van de CEO’s het bedrijfsmodel wel willen innoveren (IBM 2012), maar zich ook realiseren dat alleen een plan of intentie niet volstaat. 

Zeer weinig managers kunnen het bedrijfsmodel ad hoc uitleggen, en nog minder managers kunnen definiëren wat een bedrijfsmodel eigenlijk is.

In het algemeen analyseert en beschrijft het bedrijfsmodel hoe de business van een bedrijf werkt. Met andere woorden, bedrijfsmodellen beschrijven hoe de magie van een bedrijf werkt door individuele componenten zoals producten en diensten, doelgroepen, processen en verdienmodellen in de juiste configuratie samen te brengen in één model. Het zijn niet de individuele componenten alleen, maar de juiste samenstelling en dynamiek tussen deze componenten die het bedrijf onderscheidend maken.

Wil je leren hoe jouw organisatie onderscheidend en concurrentieel kan blijven door het bedrijfsmodel te innoveren? Start dan vandaag nog met ons een bedrijfsintern business model innovatietraject op maat van uw bedrijf.

Wissel van ideeën en ontwikkel een nieuw bedrijfsmodel voor jouw bedrijf, samen met andere strategisch verantwoordelijken, interne innovatiespecialisten, met klanten, met stakeholders, en andere directeurs of specialisten met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende afdelingen.

Aan de hand van de Business Model Navigator™, andere methoden, tips en interactieve oefeningen leer je hoe het business model van uw organisatie te innoveren. Elke stap van het innovatie proces wordt onmiddellijk toegepast op het business model van jouw organisatie.

Praktisch

In company

Prijs

Word lid

Uw opleiding in detail

Agendapunten

Tijdens het bedrijfsinterne business model innovatietraject doorloop je vier verschillende fasen vanaf het definiëren van het huidige business model tot het realiseren van het nieuwe business model. Bij elk onderdeel is er coaching en begeleiding door de externe coach/facilitator, om het innovatie traject zo effectief en efficiënt mogelijk te maken. 

Leren van bedrijfsmodelinnovatie / Leren van voorbeelden van best practices / Je eigen ideeën ontwikkelen / Barrières voor succesvolle veranderingen herkennen / Tips & Tricks leren voor succesvolle veranderingen. 

Deel 1: 

  •   Introductie tot de Business Model Navigator® als management model en methode voor business model innovatie.
  •   Leren definiëren van het actuele business model, en bepalen van alle beïnvloedende factoren en aanleidingen tot vernieuwing van het huidig business model

Deel 2:

  •   De fase van ideevorming
  •   Leren om ideeën te verzamelen met hulp van bestaande, succesvolle business modellen (patronen)
  •   Methoden leren om ideeën snel en succesvol te selecteren

Dagdeel 3:

  •   Fase van de integratie
  •   Leren om nieuwe business modellen in detail uit te werken 
  •   Methoden leren om te onderzoeken in welke mate de nieuwe business modellen bruikbaar zijn

Dagdeel 4:

  •   Fase van de implementatie
  •   Leren hoe nieuwe business modellen getest en aangepast kunnen worden 
  •   Leren over de belangrijkste barrières bij business model veranderingen, en hoe hiermee best kan worden omgegaan 
  •   Tips & tricks
  •   Q&A
  •   Actieplan voor het bedrijf
  •   Actieplan voor het innovatie team

Doelgroep

Het bedrijfsinterne Business Model innovatie traject op maat is ideaal voor bedrijven met een open cultuur en sterke interesse vanuit de directie voor innovatie, voor bedrijven die steeds op zoek zijn naar nieuwe manieren om competitief en concurrentieel te blijven, voor bedrijven die bereid zijn om samen met verschillende stakeholders hun toekomst voor te bereiden (lange termijn), en die dit onmiddellijk willen omzetten naar concrete toepassingen en acties.  
Samen met de externe coach-facilitator wordt het bedrijfsinterne innovatie team samengesteld. De deelnemers zijn binnen hun organisatie (mee)verantwoordelijk voor het nemen van strategische beslissingen omtrent innovatie en business modellen. Externe stakeholders zoals belangrijke klanten, leveranciers en strategische partners kunnen steeds toegevoegd worden.

 


Uw
docent

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST. Thrust ondersteunt organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. Hij is gespecialiseerd in commerciële effectiviteitsverbetering, business- en executive coaching, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch.
Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.

 


Uw Contact-
persoon

Nele Gregoor

TEL +32 (0) 11 870 944

info@allanta.be





Sonja
Van Acker
Qontinu bvba


General Qontinu bvba</br> </br> </br>

The Six Sigma Black Belt training had a perfect balance between theory and practical examples and this was brought by the trainer with lots of enthusiasm and kn...

ALLE REFERENTIES
Yves
Aerts
AkzoNobel


General AkzoNobel</br></br></br>

Before this training I was facing organized chaos, now I am able to organize the chaos and to create efficient and stable changes

ALLE REFERENTIES
Jonas
Douwen
Canberra Semiconductor

General Canberra Semiconductor</br></br>

The Six Sigma Black Belt course given by Allanta is an ideal mix of statistical theory and practical quality tools all illustrated with real life case studies. ...

ALLE REFERENTIES
Philippe
Van Samang
Imtech


General Imtech</br> </br> </br>

“De Six Sigma Black Belt opleiding was een zeer interessant en leerrijk traject. De combinatie van theorie met praktijkvoorbeelden zorgde voor een goed be...

ALLE REFERENTIES



Deze website maakt gebruik van cookies om het websiteverkeer te analyseren opdat we uw gebruikerservaring kunnen optimaliseren. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken