Menu

Opleiding Business Model Innovatie

Wat is het onderscheidend en concurrentieel vermogen van uw organisatie?

Veel bedrijven hebben uitstekende producten, technologieën en diensten. Toch zullen heel wat bedrijven op lange termijn niet overleven, ondanks hun inspanningen om deze producten en interne processen te innoveren. Deze bedrijven passen hun bedrijfsmodellen niet aan de veranderende omgeving aan. Innovaties moeten bovendien op de juiste manier op de markt kunnen gebracht worden. Daarvoor moeten bedrijven ook beschikken over de juiste marketing- en sales capaciteiten.

In de toekomst zal concurrentie plaatsvinden tussen bedrijfsmodellen, en niet alleen tussen producten en technologieën. Nieuwe producten en diensten ontwikkelen zal niet meer volstaan om succesvol te concurreren.

Uit onderzoek blijkt dat 90% van de CEO’s het bedrijfsmodel wel willen innoveren (IBM 2012), maar zich ook realiseren dat alleen een plan of intentie niet volstaat. 

Zeer weinig managers kunnen het bedrijfsmodel ad hoc uitleggen, en nog minder managers kunnen definiëren wat een bedrijfsmodel eigenlijk is.

In het algemeen analyseert en beschrijft het bedrijfsmodel hoe de business van een bedrijf werkt. Met andere woorden, bedrijfsmodellen beschrijven hoe de magie van een bedrijf werkt door individuele componenten zoals producten en diensten, doelgroepen, processen en verdienmodellen in de juiste configuratie samen te brengen in één model. Het zijn niet de individuele componenten alleen, maar de juiste samenstelling en dynamiek tussen deze componenten die het bedrijf onderscheidend maken.

Wil je leren hoe jouw organisatie onderscheidend en concurrentieel kan blijven door het bedrijfsmodel te innoveren?Neem dan deel aan deze interactieve training en wissel van ideeën met andere bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en directeurs met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende sectoren.

Aan de hand van de Business Model Navigator™ , andere methoden, tips en interactieve oefeningen leert u hoe het business model van uw organisatie te innoveren.

Praktisch

Spoedig nieuwe data

Prijs

Word lid

Uw opleiding in detail

Agendapunten

Tijdens deze tweedaagse training doorloop je vier verschillende fasen vanaf het definiëren van het huidige business model tot het realiseren van het nieuwe business model.

Leren van bedrijfsmodelinnovatie / Leren van voorbeelden van best practices / Je eigen ideeën ontwikkelen / Barrières voor succesvolle veranderingen herkennen / Tips & Tricks leren voor succesvolle veranderingen

Dagdeel 1: 

  •   Introductie tot de Business Model Navigator® als management model en methode voor business model innovatie.
  •   Leren definiëren van het actuele business model, en bepalen van alle beïnvloedende factoren en aanleidingen tot vernieuwing van het huidig business model

Dagdeel 2:

  •   De fase van ideevorming
  •   Leren om ideeën te verzamelen met hulp van bestaande, succesvolle business modellen (patronen)
  •   Methoden leren om ideeën snel en succesvol te selecteren

Dagdeel 3:

  •   Fase van de integratie
  •   Leren om nieuwe business modellen in detail uit te werken 
  •   Methoden leren om te onderzoeken in welke mate de nieuwe business modellen bruikbaar zijn

Dagdeel 4:

  •   Fase van de implementatie
  •   Leren hoe nieuwe business modellen getest en aangepast kunnen worden 
  •   Leren over de belangrijkste barrières bij business model veranderingen, en hoe hiermee best kan worden omgegaan 
  •   Tips & tricks
  •   Q&A
  •   Persoonlijk actieplan

Voorkennis

Nederlands (80%) /Engels (20%): de spreektaal tijdens de training is Nederlands. We maken gebruik van de  Engelstalige versie van de Business Model Navigator® - methodiek (powerpoint-presentatie, business patroon omschrijvingen)


Doelgroep

Deze Business Model innovatie training is uitsluitend bestemd voor bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en alle directeurs met interesse voor innovatie en/of verantwoordelijkheden op het vlak van commercialisering uit verschillende sectoren. 
De deelnemers zijn binnen hun organisatie (mee)verantwoordelijk voor het nemen van strategische beslissingen omtrent innovatie en business modellen. 

 


Uw
docent

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST. Thrust ondersteunt organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. Hij is gespecialiseerd in commerciële effectiviteitsverbetering, business- en executive coaching, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch.
Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.

 


Uw Contact-
persoon

Nele Gregoor

TEL +32 (0) 11 870 944

info@allanta.be





Ilse
Jehoul
Donaldson


General Donaldson</br></br></br>

The Green Belt Training organized by Allanta is an excellent way to get acquainted with the DMAIC approach. The opportunity to apply the learned statistica...

ALLE REFERENTIES
Yves
Aerts
AkzoNobel


General AkzoNobel</br></br></br>

Before this training I was facing organized chaos, now I am able to organize the chaos and to create efficient and stable changes

ALLE REFERENTIES
Dirk
Coremans
Axalta Coating Systems

General Axalta Coating Systems</br></br>

"Allanta weet wat onze vereisten zijn en denkt steeds met concrete voorstellen mee om een opleidingsproject in goede banen te begeleiden. Omwille van de go...

ALLE REFERENTIES
Sonja
Van Acker
Qontinu bvba


General Qontinu bvba</br> </br> </br>

The Six Sigma Black Belt training had a perfect balance between theory and practical examples and this was brought by the trainer with lots of enthusiasm and kn...

ALLE REFERENTIES



Deze website maakt gebruik van cookies om het websiteverkeer te analyseren opdat we uw gebruikerservaring kunnen optimaliseren. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken