Menu

Inspiratiesessie: commerciƫle innovatie

Wat is het onderscheidend en commercieel vermogen van uw organisatie?

Bij een analyse van de markt, kunnen we enkele belangrijke fenomenen onderscheiden:
Wanneer omzet- en verkoopmarges onder druk staan, hebben bedrijven vaak de foutieve reactie om nog harder te werken en vooral om meer van hetzelfde te gaan doen. Ook commerciële trainingen en coaching om de competenties van verkoop en marketing teams te verbeteren, zijn vaak niet voldoende als oplossingen voor dit probleem.


Wanneer de perceptie van een klant over de waarde van een gewenste aankoop eerder laag is, daalt zijn/haar bereidheid om de gevraagde prijs ervoor te betalen. Typische reacties van klanten zijn: ‘het is toch wel duur voor wat je krijgt, de kwaliteit en de afwerking is niet zo goed, de service is ondermaats’. En klanten vergelijken altijd met concurrenten die het wel beter doen.


De verwachtingen en het gedrag van klanten zijn bovendien in volle evolutie. De klant hecht meer en meer waarde aan wat ze krijgen aan extra (digitale) services, een goed imago en een kwalitatieve persoonlijke interactie (relatie), naast de voordelen van het primaire product of dienst. Ze kopen bijvoorbeeld niet meer alleen een gloednieuwe auto, maar hechten veel belang aan dienst na verkoop, gebruiksvriendelijke connectiviteit, hulp bij autopech en vriendelijk, professioneel personeel.


Het onderscheidend en commercieel vermogen zit niet alleen in wat marketing en verkoop doen, maar zit ook in het innovatieve aanbod aan secundaire klantendiensten, in ondersteuning van de klant na de aankoop, in de manier waarop een bedrijf is georganiseerd en interageert met de klant,  en in het onderliggend bedrijfsmodel waarop de hele organisatie is gebouwd.


In een commercieel innovatietraject trachten we daarom, samen met de klant, oplossingen te zoeken voor twee kernvragen:

  • Hoe kunnen we innovatief zijn in het creëren van meer (gepercipieerde) klantwaarde en zorgen voor een betere klantbeleving?
  • Hoe kunnen we innovatief zijn in het verbeteren van de commerciële aanpak (verkoop en marketing)?

Het vertrekpunt is het in kaart brengen van de ‘blinde vlek’, namelijk het tot dan toe ongekende groeipotentieel van de organisatie. Tijdens deze sessie zal dhr. Chris Delvaux, coach in commerciële transformatie-projecten en gastspreker bij Allanta, dit aan de hand van enkele concrete praktijkvoorbeelden verduidelijken.

Kom luisteren en ontdek alles over commerciële innovatie.

Van harte welkom!

Praktisch

Spoedig nieuwe data

Prijs

LEDEN GRATIS
NIET-LEDEN € 125

Bij afwezigheid zonder voorafgaande verwittiging wordt een no show fee van € 80 aangerekend. Bedankt voor uw begrip.

KMO-portefeuille: vraag hier je subsidie aan en bespaar tot 40% op uw inschrijvingsprijs.
Erkenningsnummer Allanta: DV.O105117

Word lid

Uw informatiesessie in detail

Uw
docent

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST. Thrust ondersteunt organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. Hij is gespecialiseerd in commerciële effectiviteitsverbetering, business- en executive coaching, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch.
Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.

 


Uw Contact-
persoon

Nele Gregoor

TEL +32 (0) 11 870 944

info@allanta.be





Jonas
Douwen
Canberra Semiconductor

General Canberra Semiconductor</br></br>

The Six Sigma Black Belt course given by Allanta is an ideal mix of statistical theory and practical quality tools all illustrated with real life case studies. ...

ALLE REFERENTIES
Michelle
Baeyens
BNP Paribas Fortis

General BNP Paribas Fortis</br> </br>

"De BPM Expert opleiding is fantastisch: het omvat een ruim gevarieerd  & professioneel samengesteld pakket waarin alle BPM aspecten heel uitgebre...

ALLE REFERENTIES
Dirk
Coremans
Axalta Coating Systems

General Axalta Coating Systems</br></br>

"Allanta weet wat onze vereisten zijn en denkt steeds met concrete voorstellen mee om een opleidingsproject in goede banen te begeleiden. Omwille van de go...

ALLE REFERENTIES
Sonja
Van Acker
Qontinu bvba


General Qontinu bvba</br> </br> </br>

The Six Sigma Black Belt training had a perfect balance between theory and practical examples and this was brought by the trainer with lots of enthusiasm and kn...

ALLE REFERENTIES



Deze website maakt gebruik van cookies om het websiteverkeer te analyseren opdat we uw gebruikerservaring kunnen optimaliseren. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken