Leuven - 17-06-2021
Normkennis ISO 13485 aangeraden
Good Distribution Practice (GDP) is een richtlijn die wettelijke eisen oplegt aan importeurs, distributeurs en lokale verdelers van medische hulpmiddelen. Het doel van de GDP-guidelines is om productkwaliteit en -veiligheid te verzekeren in de leveringsketen tussen producent en patiënt.
In de Medical Devices-sector is de vraag naar het waarborgen van de productveiligheid steeds nadrukkelijker aan de orde. Voor medische hulpmiddelen heeft Eucomed, dat deel uitmaakt van MedTech Europe, de richtlijn Good Distribution Practice (GDP) voor medische hulpmiddelen uitgebracht. Ontvangst, opslag, levering tot en met transport: alle processen moeten aan wettelijke eisen voldoen. En dus aan de Good Distribution Practice.
Het Fagg (België) en IGZ (Nederland) voeren daarom almaar vaker inspecties uit bij de importeurs, distributeurs en lokale verdelers van medische hulpmiddelen. Uitgebreide kennis van GDP is dus onmisbaar voor iedereen in dit proces.
Deze opleiding leert je hoe je de kwaliteit en integriteit verzekerd zodat je op een humane manier distribueert en leg je de relatie tussen de GDP-guidelines en het kwaliteitssysteem conform ISO 9001 of ISO 13485.
In deze training leer je aan welke wettelijke eisen jouw activiteiten als distributeur en lokale verdeler van medische hulpmiddelen moeten voldoen. Je verwerft een beter inzicht in de richtlijnen over Good Distribution Practices, de wettelijke eisen voor de distributie van medische hulpmiddelen, het kwaliteitsmanagement en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en kwaliteitsnormen.
Na deze opleiding:
Tijdens deze training komen onderstaande onderwerpen aanbod:
Distributeurs van farmaceutische producten zijn al langer vertrouwd met de specifieke eisen op het vlak van ontvangst, opslag en levering aan klanten. Bijzondere aandacht wordt hierbij besteed aan vervalste of namaakproducten, die een veiligheidsrisico vormen en het imago van de producent kunnen schaden.
Leden: €550 / Niet-Leden: €633
De vermelde prijzen zijn steeds Excl. BTW.
KMO portefeuille: vraag hier jouw subsidie aan en bespaar tot 30% op jouw inschrijvingsprijs. Erkenningsnummer Opleiding DV.O105117
Liever deze opleiding bedrijfsintern volgen? Op maat van de organisatie en voordelig vanaf 5 deelnemers.
Contacteer ons voor meer informatie.Tijdens klassikale dagopleidingen wordt er standaard lunch, koffie, thee, frisdranken en waters, evenals documentatie- en schrijfmateriaal gratis voorzien.
Dagopleidingen duren 8u en gaan door van 9u tot 17u. Halve dagopleidingen duren 4u en kunnen doorgaan van 9u tot 13u of van 13u tot 17u.
Bij annulatie méér dan 3 weken voor aanvang van de training is 75,00 EUR administratiekost verschuldigd. Bij annulatie minder dan 3 weken voor aanvang van de training is 100% van de deelnameprijs verschuldigd. Vervanging van de ingeschrevene is steeds mogelijk, mits melding aan ons secretariaat. Door onvoorziene omstandigheden kan Allanta vzw ten allen tijde de opleiding annuleren, het programma, de datum of de locatie wijzigen. Meer in onze Algemene Voorwaarden.
Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.
info@allanta.beWist je dat we onze advies en kennis op meerdere manieren inzetten? Ontdek hier aansluitende oplossingen.
Terug naar overzicht