Menu

SMED omsteltijdreducties

Opleiding

SMED - de afkorting van Single Minute Exchange of Die - is de methodiek om tot omsteltijdreductie te komen.

Men maakt onderscheid tussen "interne omsteltijd" (de benodigde tijd voor het wisselen zelf van de machine) en de "externe omsteltijd" (de benodigde tijd voor het organiseren van deze wisseling). Zonder noemenswaardige extra investeringen kunnen omsteltijden tot 75% gereduceerd worden. Een groot voordeel van de SMED-methode is, dat de omsteltijdreductie en dus flexibiliteit ook mogelijk is in productiesystemen, die gebaseerd zijn op mechanische en handmatige technieken, zonder dat daar noodzakelijkerwijs geautomatiseerde oplossingen voor nodig zijn.

De opleiding is bestemd voor managers en leidinggevenden uit grote en KMO-bedrijven, mensen uit het managementteam die samenwerken met uitvoerders/arbeiders, meestergasten/ploegbazen, onderhoudschefs, veiligheidschefs, general foremen, kortom iedereen die in de dagelijkse praktijk omgaat met technische diensten, onderhoudsdiensten en/of productie.

Praktisch

09/06/2017 9u - 17u Hasselt
21/11/2017 9u - 17u Leuven
Schrijf in

Prijs

LEDEN € 450
NIET-LEDEN € 518

KMO-portefeuille: vraag hier uw subsidie aan en bespaar tot 40% op uw inschrijvingsprijs.
Erkenningsnummer Allanta: DV.O105117

Word lid

Uw opleiding in detail

Agendapunten

Tijdens deze eendaagse opleiding worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Wat is SMED? Waarom doen we SMED? Toepassingsgebied?
  • Welk zijn de voorwaarden tot implementatie?
  • Industrial engineering: arbeidsomstandigheden
  • Omsteltijdreductie: noodzakelijke voorwaarde voor een flexibel productiesysteem;
  • De SMED-methode (Shingeo Shingo);
  • De introductie van SMED in het bedrijf;
  • Omsteltijd-reductie als onderdeel van een bedrijfskundige aanpak;
  • Ontwerptips voor betere omsteltijden;
  • Effecten van een korte omsteltijd;
  • Een SMED-toepassing;
  • Het invoeren van een SMED-case;
  • Hoe praktisch is deze theorie wel allemaal?

Uw
docent

  • Committed to top quality & continuous improvement.
  • Coach / Trainer for improvement & change management.
  • Wide experience in automotive & aerospace Quality & customer management and the related Q-systems, including the technical quality tools and systems. Experienced with many OEM’s.
  • Experienced with complicated launch & process management.
  • Strong analytical skills enable sharp root-cause-analysis, resulting in structural improvements.
  • Strong team builder, stimulating team player.
  • Specialist in team-work & team-building (X-functional & X-cultural).
  • People manager, Facilitator & Team coach.

Uw Contact-
persoon

Céline Kesteloot

TEL +32 (0) 11 870 944

info@allanta.be





Dirk
Coremans
Axalta Coating Systems

General Axalta Coating Systems</br></br>

"Allanta weet wat onze vereisten zijn en denkt steeds met concrete voorstellen mee om een opleidingsproject in goede banen te begeleiden. Omwille van de go...

ALLE REFERENTIES
Yves
Aerts
AkzoNobel


General AkzoNobel</br></br></br>

Before this training I was facing organized chaos, now I am able to organize the chaos and to create efficient and stable changes

ALLE REFERENTIES
Philippe
Van Samang
Imtech


General Imtech</br> </br> </br>

“De Six Sigma Black Belt opleiding was een zeer interessant en leerrijk traject. De combinatie van theorie met praktijkvoorbeelden zorgde voor een goed be...

ALLE REFERENTIES
Daniel
Sanchez
GSK


Medical GSK</br> </br> </br>

"The training was very well organized, the facilities and environment were quite good. I especially liked the format of 6 modules x 3 days, it allows an...

ALLE REFERENTIES