Menu

Feedback geven en krijgen

Spreken is zilver, luisteren is goud

Waarom?

Al heel vroeg in zijn ontwikkeling is de mens vaardigheden beginnen ontwikkelen die nodig waren om samen te werken met soortgenoten. Maar duizenden jaren later blijken de vaardigheden om succesvol samen te werken nog altijd voor verbetering vatbaar te zijn. Daarbij speelt verbale communicatie een belangrijke rol: het is het belangrijkste instrument om gemeenschappelijke doelen te omschrijven en samenwerking tussen mensen op elkaar af te stemmen. Hoe beter we de kwaliteit van onze samenwerking kunnen bespreken, hoe succesvoller we worden.

Wat?

Feedback is een proces waarbij de uitkomst van een bewerking wordt teruggevoerd naar de invoer. In mensentaal: feedback is een reactie op een gedrag. Feedback geven of krijgen kan knap lastig zijn. Botweg zeggen waar het op staat, levert meestal niet het gewenste resultaat. Niemand brengt graag lastige boodschappen maar ze uit de weg gaan maakt de zaak alleen maar erger. Open en eerlijk feedback kunnen geven, is dan ook een kunst. Omgaan met negatieve feedback is zo mogelijk nog moeilijker - zeker als die dan ook nog eens onhandig wordt geformuleerd. Hoe zorg je ervoor dat jouw feedback niet van tafel wordt geveegd en écht kan motiveren?

Praktisch

In company

Prijs

Op aanvraag.

KMO-portefeuille: vraag hier uw subsidie aan en bespaar tot 40% op uw inschrijvingsprijs.
Erkenningsnummer Allanta: DV.O105117

Word lid

Uw workshop in detail

Agendapunten

Eerst gaan we op zoek naar wat feedback eigenlijk is en waarom het geven en krijgen ervan zo moeilijk is. Daarbij gaan we dieper in op het verschil tussen feedback en confronteren.

Vervolgens exploreren we de gedachte dat de waarheid een constructie is - een afspraak. Daarbij stellen we vast dat de mens niet geprogrammeerd is om gemakkelijk gelukkig te worden. Dat heeft zo zijn gevolgen voor de manier waarop mensen al dan niet te motiveren zijn. De manier waarop we omgaan met taal speelt daarbij een belangrijke rol. Het resultaat van de workshop is een lijst met do’s en don’ts waar iedereen direct mee aan de slag kan gaan.

  • De workshop duurt een halve of een hele dag.
  • De workshop wordt op locatie gegeven.
  • Minimum acht, maximaal zestien deelnemers.

Doelgroep

De workshop is vooral bedoeld voor leden van de hiërarchische lijn (leidinggevenden, middenkaders, teamleaders, brigadiers,…) die bewuster willen omgaan met de kwaliteit van hun communicatie naar collega’s en medewerkers. De workshop is er voor al wie zich soms afvraagt waarom communicatie zo vaak het omgekeerde effect heeft van wat eigenlijk werd beoogd…


Uw Contact-
persoon

Tim Delbaere

TEL +32 (0) 11 870 944

info@allanta.be





Yves
Aerts
AkzoNobel


General AkzoNobel</br></br></br>

Before this training I was facing organized chaos, now I am able to organize the chaos and to create efficient and stable changes

ALLE REFERENTIES
Dirk
Coremans
Axalta Coating Systems

General Axalta Coating Systems</br></br>

"Allanta weet wat onze vereisten zijn en denkt steeds met concrete voorstellen mee om een opleidingsproject in goede banen te begeleiden. Omwille van de go...

ALLE REFERENTIES
Sonja
Van Acker
Qontinu bvba


General Qontinu bvba</br> </br> </br>

The Six Sigma Black Belt training had a perfect balance between theory and practical examples and this was brought by the trainer with lots of enthusiasm and kn...

ALLE REFERENTIES
Philippe
Van Samang
Imtech


General Imtech</br> </br> </br>

“De Six Sigma Black Belt opleiding was een zeer interessant en leerrijk traject. De combinatie van theorie met praktijkvoorbeelden zorgde voor een goed be...

ALLE REFERENTIES